Kies uw land of regio.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Na 16 jaar vestigde Panasonic opnieuw fabrieken in China, wil Panasonic doorbreken op het gebied van smart home

Volgens Sankei Shimbun News kondigde Panasonic op 6 december de oprichting aan van een nieuwe fabriek voor de productie van keukenapparatuur zoals magnetrons en rijstkokers in de provincie Zhejiang, met een investering van 4,5 miljard yen, en is van plan de activiteiten te starten in 2021. Dit is de nieuwe vestiging van Panasonic van een nieuwe fabriek na 16 jaar in China. Het is gemeld dat dit komt door het toenemende aantal middenklasse in China en de beoogde vraag van de Chinese markt.

De nieuwe fabriek bevindt zich in Jiaxing City, provincie Zhejiang en heeft een oppervlakte van ongeveer 50.000 vierkante meter. Bovendien is een nieuw bedrijf opgericht voor de werking van de fabriek, met productontwerp- en ontwikkelingsfuncties, en streeft het ernaar producten te ontwikkelen die zijn uitgerust met IoT-technologie. De meeste ingenieurs zijn Chinees.

Eerder had Panasonic al keukenapparatuur geproduceerd in fabrieken in Shanghai en Hangzhou om het marktaandeel te vergroten. De nieuwe fabriek in Zhejiang is ook optimistisch over de enorme bevolking van China en de ontwikkelingsmogelijkheden van IoT-apparaten in China. Het is gemeld dat Panasonic nieuwe fabrieken verwacht te bouwen. De jaarlijkse omzet in 2022 zal 2 miljard yuan zijn (ongeveer 30 miljard yen).

Tsuga Kazuhiro benadrukte dat Panasonic, dat niet kan winnen op de Chinese markt, geen toekomst heeft. Panasonic, die problemen ondervindt in de voertuigbranche, is nu van plan een doorbraak te vinden in de smart home en gelooft dat China de markt is voor de smart home-business.

Maar momenteel lijkt het gevoel van aanwezigheid van Panasonic in China niet hoog te zijn. De witgoedsector moet concurreren met Haier en Midea in de prijzenoorlog. Ik vraag me af of Panasonic er klaar voor is.