Kies uw land of regio.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

De smartphonemarkt van Zuidoost -Azië is getuige van een revival in het vierde kwartaal van 2024

In het vierde kwartaal van 2023 zag de smartphonemarkt in Zuidoost-Azië een stijging van 4%op jaarbasis en bereikte 23,8 miljoen eenheden.De regio begon het jaar met een zwakke noot vanwege ongunstige macro -economische factoren en inflatie, wat leidde tot een aanzienlijke daling van de consumentenuitgaven.De markt herstelde echter, gedreven door merken die actief nieuwe producten en kanaalprikkels lanceren, die de vraag van de consument naar smartphones herstelden.

Canalys-analist Sheng Win Chow merkte op: "Smartphonefabrikanten profiteren actief op het momentum van het economische herstel. Samsung behield zijn voorsprong op de Zuidoost-Aziatische markt met een marktaandeel van 18%, ondanks een daling van 17% op jaarbasis.De high-end markt heeft het concurrentievermogen van zijn lagere A0X- en A1X-modellen tegen andere Android-merken verzwakt. Met name werd Transsion voor het eerst op de tweede plaats gerangschikt, waarbij 16% van het marktaandeel werd vastgelegd en een verbazingwekkende jaarlijkse groei van 153% bereikte,Dankzij sterke prestaties in Indonesië en de Filippijnen, evenals uitbreiding in opkomende markten. Xiaomi en Oppo hadden elk 15% marktaandeel, met Xiaomi die 44% jaar op jaar groeide, terwijl Oppo een daling van 27% zag. Xiaomi verhoogde de omzet.Door zijn productopstelling te stroomlijnen en concurrerende prijzen te bieden voor zijn belangrijkste modellen, terwijl Oppo werd geconfronteerd met uitdagingen in marktconcurrentie vanwege een gebrek aan producten die gericht zijn op de ultra-lage-end markt, ondanks verbeteringen in merkpromotie door middel van hoogwaardige strategie. "

Chow voegde eraan toe: "Na het lanceren van talloze high-end en vlaggenschipapparaten begin 2023, verlegden de meeste fabrikanten de focus om hun marktaandeel te versterken door de belangrijkste modellen in het vierde kwartaal te introduceren. Bijvoorbeeld, de prijsgevoelige Filippijnse markt zag een aanzienlijke groei van 32% groei. Transsie dreef de marktopleving door de zendingen van zijn Smart and Spark-serie te vergroten en effectief sociale mediaplatforms te gebruiken om zijn Phantom V Flip-model te promoten. In Maleisië presteerde de smartphonemarkt sterk en groeide 11% op jaarbasis, dankzij de overheid dankzij de overheidStimulansen die een wijdverspreide acceptatie van 5G aanmoedigen. Het herstel van de smartphonemarkt van Vietnam was echter langzamer dan verwacht, waarbij grote distributeurs zoals Mobileworld en FPT hun beleggingsfocus verschuiven naar opkomende gebieden zoals AI, met een veelbelovende kans voor Samsung, een langdurige partner. "

Canalys -analist Le Xuan Chiew verklaarde: "Apparaten die onder de $ 299 zijn geprijsd, bleven de meeste marktzendingen van Zuidoost -Azië besturen, goed voor 82% van de totale zendingen in het vierde kwartaal van 2023. Transsion stelde de smartphone -zendingen voor het eerst in december., Intensified prijsconcurrentie en marktverzadiging vormen uitdagingen voor fabrikanten bij het prijzen en positioneren van hun producten in dit segment. Merken gericht op de high-end markt, zoals Samsung en Oppo, kunnen het moeilijk vinden om rechtstreeks te concurreren met de betaalbare modellen die door merken zijn gelanceerd als merken als merken als merken als merkenInfinix, Tecno, Xiaomi en Realme. In plaats daarvan is hun doel om consumenten aan te trekken met hogere koopkracht via premium -kanalen zoals merkwinkels en telecompartnerschappen, die onderscheid maken van de prijs. Bijvoorbeeld in Maleisië breidde Honor zijn 5G -productlijn door initiatieven uitNet als het Rahmah-programma en de carrierkanalen, het bereiken van een stijging van 184% op jaarbasis. Na de uitdagingen van begin 2023 blijven kanaalpartners voorzichtig en worden fabrikanten nog steeds geconfronteerd met de uitdaging van het balanceren van prijzen voor apparaten en voorraadbeheer. "













Canalys voorspelt dat smartphonebesparingen in Zuidoost -Azië in 2024 met 7% zullen groeien. Een toename van zendingen in 2021 kan ertoe leiden dat veel consumenten hun apparaten in 2024 vervangen. Vanwege hoge rentetarieven en inflatie kunnen consumenten de aankoop van nieuwe apparaten uitstellen,Fabrikanten voorzichtig maken over vraagvoorspellingen voor 2024. De vraag naar 5G -apparaten, ondersteund door betaalbare prijzen en overheidsbeleid, is hersteld.De groei van 5G -apparaten die minder dan $ 300 zijn geprijsd meer dan verdubbeld, van 6% in januari tot 14% in december 2023, en zal naar verwachting blijven groeien in 2024. Fabrikanten vinden het steeds moeilijker om te onderscheiden van concurrentie.Op de lange termijn zullen AI, Ecosystems en Channel Optimization nieuwe drijfveren van industriële ontwikkeling in de regio worden en moeten fabrikanten innoveren om de koopkracht van de consument te stimuleren.Samsung introduceerde Galaxy AI om een differentiatiestrategie te implementeren, zijn merkimago als marktleider te versterken en zijn zichtbaarheid in de regio te verbeteren via zijn gevestigde ecosysteem.De ontluikende Zuidoost -Aziatische markt biedt voldoende mogelijkheden voor smartphonefabrikanten die hun invloed willen uitbreiden.Fabrikanten moeten zich flexibel aanpassen en nauw samenwerken met hun kanaalpartners om effectieve maatregelen te implementeren in reactie op de snel veranderende markttrends.Met een verhoogd consumentenvertrouwen en de implementatie van verschillende strategische maatregelen, zal Zuidoost -Azië vruchtbare grond worden voor groei en innovatie in de smartphone -industrie.